Skip to main content
Cursusoverzicht docenten voortgezet onderwijs
Je leerlingen
- ADHD bij jongerendrs. Marije KuinDP2 uurNieuw
- Anderstalige leerlingen ondersteunen in de vakles: NT2 in de dagelijkse lespraktijkEmke WangP2 uur
- Boos, brutaal en agressief gedragprof. dr. Walter MatthysPB3 uur
- Brein in het voortgezet onderwijsRia van Dinteren MADP3 uur
- Coachen op competenties in het praktijkonderwijsdrs. Marieke van Eldert, drs. Peter van LoonP2 uur
- Culturele diversiteit: inclusief onderwijsdr. Sinan ÇankayaPB1 uur
- De relatie met je leerlingen: van dramadriehoek naar groeidriehoekdrs. Klaas Jan TerpstraDP2 uur
- De traumasensitieve schoolAnton Horeweg M SEN, Malou van der StarreP2 uurNieuw
- Differentiëren: pedagogischHenno OldenbeuvingDP2 uur
- Digitale geletterdheid: sociale media, je leerlingen en jij als mentordrs. Freek Zwanenberg, Malou van der StarreP2 uurNieuw
- Dyslexie en het leren van een vreemde taalMieke Urff MAID2 uur
- Een beter begrip van ODD en CDMalou van der Starre, prof. dr. Walter MatthysP3 uur
- Eetstoornissen: hoe herken je deze bij je leerlingen en wat te doenCharlotte Derksen, Daniëlle GoumanP2 uur
- Eigenaarschap vergroten bij leerlingenSteffen van Acht BA, Marte Krijn BAD1 uur
- Executieve functiesMaureen Kramer-TinnemeierPB2 uur
- Faalangst bij leerlingen herkennen en hulp biedendr. Ellin SimonP2 uur
- Groepsprocessen: hoe zorg je voor een veilige groep?Rolien DijksterhuisP2 uur
- Hoogbegaafdheid: meer dan alleen IQSven Mathijssen PhD, dr. Lianne HoogeveenD2 uur
- Hoogsensitieve leerlingen begrijpendrs. Esther BergsmaP2 uur
- Hoogsensitieve leerlingen helpendrs. Esther BergsmaP2 uur
- Hoop, humor en herstel - de school als veilige basisJan RuigrokPB2 uur
- In gesprek over culturele diversiteitLucia Sint Jago, dr. Sinan ÇankayaPB2 uur
- In gesprek over kansen(on)gelijkheidPauline Slot, Karim Amghar, Sam MoekePB1 uur
- Jeugd en criminaliteit in de schoolWilma van Raalte, Martine KroezenP2 uur
- Kansenongelijkheid - zo maak jij het verschil voor je leerlingenIsmail AghzanayP2 uur
- Kindermishandeling: signaleren en handelenEsther SchmidtP2 uur
- Leerlingbespreking: actiegericht en effectiefJannet MaréchalB1 uur
- Leerlingen met dyscalculie begrijpen en ondersteunendrs. Marije van OostendorpDP2 uur
- Leerlingen met een chronische of langdurige ziekte ondersteunenMieneke Engwerda, Marije Kort MSc, Daphne GelukPB2 uur
- Leerlingen met een licht verstandelijke beperking begrijpen en ondersteunenprof. dr. Xavier MoonenPD3 uur
- Lesgeven over seksuele diversiteitPeter DankmeijerDP2 uur
- Metacognitie: hoe leer ik mijn leerlingen leren?dr. Manita van der StelD3 uur
- Mindfulness voor leerlingen: leer ze omgaan met stressHanneke JeronimusP3 uur
- Motiverend lesgevenAarnoud van NieuwenhuijzeDP2 uur
- Nederlands en MVT: meertaligheid van je leerlingen erkennen en benuttendr. Daniela Polišenská, dr. Catherine van BeuningenID2 uur
- Omgaan met complotdenkenJelle van BuurenPB1 uur
- Omgaan met Kinderen van Ouders met Psychiatrische of Verslavingsproblemendrs. Lies WenselaarP2 uur
- Omgaan met leerlingen met een autismespectrumstoornis (ASS)dr. Peter VermeulenP2 uur
- Omgaan met rouw op schooldr. Riet Fiddelaers-JaspersP2 uur
- Roken, alcohol en andere drugs onder jongerenEva KalisP2 uur
- Taalontwikkelingsstoornis (TOS) in het VOdrs. Bernadette SandersP3 uur
- Uit conflict blijven met verbindend gezagIlse van den HeuvelB2 uur
- Werken aan weerbaarheid in tijden van crisisPedro de Bruyckere PhDP2 uur
- Zelfbeschadigend gedrag: wat te doen?Nienke Kool PhD, Stichting ZelfbeschadigingP2 uur
- Zelfmoordpreventie op schooldr. Saskia Mérelle, Willemijn KamphuisP2 uur
Je vakkennis - mens en maatschappij
Je vakkennis - cultuur en bewegen
Je overige werkzaamheden
- AVG in het onderwijs: bescherm de privacy van je leerlingenJochen den Ouden2 uurNieuw
- Burgerschapsonderwijs: een praktische aanpak in vier stappenInge van der Pol, Jet JongID1 uur
- De bhv goed geregeldPeter StolkerB2 uur
- De Onderwijsinspectie: wat kun je verwachten?Jaap de JongeB2 uur
- Deep democracy: écht goede gesprekken voerenFrank WeijersB2 uur
- EHBO op de middelbare school: weet wat je moet doenTamana Attaye2 uurUpdate
- In gesprek over wapenbezit op schooldrs. Peter Reenalda, dr. Henk Ferwerda, Sam MoekeB1 uur
- Intervisie organiseren - als collega's van elkaar lerenCarine DrijkoningenB2 uur
- Kindermishandeling: signaleren en handelenEsther SchmidtP2 uur
- Leerlingbespreking: actiegericht en effectiefJannet MaréchalB1 uur
- Leerlingen met een chronische of langdurige ziekte ondersteunenMieneke Engwerda, Marije Kort MSc, Daphne GelukPB2 uur
- LOB in het vmbo: reflectie en gespreksvoeringAnna de Rijk, Els van OschP2 uur
- Medezeggenschap in het voortgezet onderwijsPhilippe Abbing, Ellen Scholten, Mark van Essen, Nicole ter HarmselB2 uur
- Mentor zijn: hoe doe je dat?Ernst RijnbergPB2 uur
- Omgaan met emotie en agressie op schoolRuben Assmann MScPB2 uur
- Op naar een soepele doorstroom van vmbo naar mboCock WielaardB2 uur
- Ouderbetrokkenheid in het VOPeter de Vries, dr. Lisa BoonkB2 uur
- Oudergesprekken, haal eruit wat erin zit!Gabrielle BosB2 uur
- Relationele en seksuele vorming geven in het VORandy KonijnenbergDB2 uur
- Starten met SomtodayDocentLisa Streppel-BackersB0,5 uur
- Starten met werkplekbegeleidingdr. Chris Kroeze, Femke GerritsenB2 uur
- Uit conflict blijven met verbindend gezagIlse van den HeuvelB2 uur
- Vergaderingen leiden kan effectief en energiek!Rob de HaasB2 uur
- Zelfmoordpreventie op schooldr. Saskia Mérelle, Willemijn KamphuisP2 uur