Differentiëren: didactisch en organisatorisch
Stap nu in
Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor docenten.
- Ruim 145 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Iedere leerling is anders. Als vakdocent is het de uitdaging om aan te sluiten bij de leerbehoeften van zoveel mogelijk verschillende leerlingen, maar ook om recht te doen aan de verschillen tussen al deze leerlingen. Hoe kun je dat nu op zo’n effectief mogelijke manier doen, zonder dat je uren kwijt bent aan het voorbereiden van je lessen?
In deze cursus geeft Michel van Ast je uitleg over de verschillende manieren waarop differentiatie mogelijk is in het klaslokaal en worden handvatten aangeboden om op een laagdrempelige manier aan de slag te gaan met didactische en organisatorische vormen van differentiëren.
Deze cursus is volledig herzien in juli 2024.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- een eerste stap zetten met niveauverhogende vragen, sponsopdrachten en huiswerkdifferentiatie
- op een organisatorische manier differentiëren door een verlengde instructie toe te passen, te werken met niveaugroepen of een standaard les om te bouwen naar een 'hele taak eerst'-les
- op een didactische manier differentiëren door gebruik maken van verschillende activerende werkvormen, samenwerkend leren in te zetten of diagnostische vragen te gebruiken om misconcepties bij leerlingen te achterhalen
Stap nu in
Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor docenten.
- Ruim 145 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht