Skip to main content
E-WISE Tafelgesprekken
- In gesprek over curlingouders: bezorgd of overbezorgd?dr. Mariëtte Lusse, Marina van der Wal, dr. Miranda TimmermansNPO-F1 uur
- In gesprek over gaming en de invloed op onderwijsprof. dr. Peter Nikken, Harry Hol, dr. Miranda TimmermansNPO-C1 uur
- In gesprek over hechtingsproblematiekAnton Horeweg M SEN, Veronique Renting, Malou van der StarreNPO-C1 uur
- In gesprek over het Onderwijsboek van het JaarMirjam Keyser, Kees de Glopper, Marinka Drost, Wouter Siebers1.5 uur
- In gesprek over kansen(on)gelijkheidKarim Amghar, Pauline Slot, Sam MoekeNPO-C1 uur
Je leerlingen
- Omgaan met gehechtheidsproblemen in de klasdr. Anouk Spruit2 uurNieuw
- ADHD begrijpendr. Sebastiaan DovisNPO-C2 uur
- ADHD: hoe ga je ermee om?dr. Sebastiaan DovisNPO-C2 uur
- Angstige leerlingen: gezonde en ongezonde angst herkennendr. Ellin SimonNPO-C2 uur
- Angstige leerlingen: hulp bieden bij ongezonde angstdr. Ellin SimonNPO-C2 uur
- Behavioral economics en nudging: gedrag veranderen in de klasPedro de Bruyckere PhD2 uur
- Boos, brutaal en agressief gedragprof. dr. Walter MatthysNPO-C2 uur
- Brein in het basisonderwijsRia van Dinteren MANPO-D3 uur
- Cyberpesten herkennen en aanpakkendr. Trijntje VöllinkNPO-C2 uur
- De ene boef is de ander niet - Jeugdcriminaliteitdr. Henk Ferwerda2 uur
- De kracht van hoge verwachtingenRedwane Bouttaouane MSc2 uur
- De waarde van het IQ: een goede maat voor leervermogen? dr. Selma Ruiter2 uur
- Dyscalculie: begeleiding in de klasdrs. Marije van OostendorpNPO-B2 uur
- Dyscalculie: van signalering naar diagnosedrs. Marije van OostendorpNPO-B2 uur
- Dyslexie: diagnose en behandelingdrs. Liesbeth Tilanus, Kim van der Heijden MScNPO-C2 uur
- Een beter begrip van ODD en CDprof. dr. Walter Matthys, Malou van der StarreNPO-C3 uur
- Eetstoornissen: hoe herken je deze bij je leerlingen en wat te doen?Daniëlle Gouman, Charlotte Derksen2 uur
- Eigenaarschap bij leerlingen vergrotenIngrid Paalman-Dijkenga2 uur
- Executieve functies, ondersteuning in de klasdrs. José KuijstersNPO-D3 uur
- Faalangst bij leerlingen herkennen en hulp bieden dr. Ellin SimonNPO-C2 uur
- Gedrag van kinderen beter begrijpen voor onderwijsassistenten en leraarondersteunersCharlotte Visch2 uurVerwacht
- Gedrag van leerlingen beter begrijpen en beïnvloeden Charlotte Visch1.5 uur
- Gesprekken met kinderen (en ouders)Lotte de RooijNPO-D2 uur
- Groepsprocessen: op zoek naar een positief klimaat in de klasdrs. José KuijstersNPO-C2 uur
- Habits of Mind: probleemoplossers voor in de klas en daarbuitenTom Witjes2 uur
- Het meertalige kindMarinella Orioni2 uur
- Hoogbegaafdheid: meer dan alleen IQdr. Lianne Hoogeveen, Sven Mathijssen PhDNPO-BNPO-C2 uur
- Hoogsensitieve leerlingen begrijpendrs. Esther BergsmaNPO-C2 uur
- Hoogsensitieve leerlingen helpendrs. Esther BergsmaNPO-C2 uur
- Jongens en meisjes - omgaan met verschillenHenno OldenbeuvingNPO-C2 uur
- Kindercoaching in de klas: echt in contact met je leerlingenCharlotte VischNPO-B2 uur
- Kindermishandeling: werken met de verbeterde meldcode Sandra NootenboomNPO-C2 uur
- Kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong signaleren en begeleidenLiesbet Stam-Gommans MSc, Ragnild Zonneveld2 uur
- Leerlingen met autisme beter begrijpen (speciaal onderwijs)Monique SchoenmakersNPO-C2 uur
- Leerlingen met een chronische of langdurige ziekte ondersteunenMieneke Engwerda, Marije Kort MSc, Daphne GelukNPO-C2 uur
- Leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte begeleidenMarlies Peters, Thea van de Meerakker, Elfriede van Straalen MA2 uur
- Leerlingen met een licht verstandelijke beperking en hun gedrag nader verklaard (speciaal onderwijs)prof. dr. Xavier MoonenNPO-C2 uur
- Leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) herkennen en ondersteunendrs. Sandra Broers, Linda Van der EntNPO-C2 uur
- Leren omgaan met verantwoordelijkheid: het rollenspel voor groep 3 t/m 8Leander Rowan2 uur
- Motiverend lesgevenPepijn Dousi MScNPO-B2 uur
- Omgaan met kinderen van gescheiden oudersPieter StoopNPO-F2 uur
- Omgaan met kinderen van ouders met psychiatrische of verslavingsproblemen drs. Lies WenselaarNPO-CNPO-F2 uur
- Omgaan met leerlingen met een autismespectrumstoornis (ASS)dr. Peter VermeulenNPO-C2 uur
- Ondersteun leerlingen met DCD in hun ontwikkelingAnnelies de Hoop MEd, MSc, Jantine WitteveenNPO-C2 uur
- Pesten! Of plagen?Veerle Rijntjes MScNPO-C2 uur
- Puberbrein in het basisonderwijsRia van Dinteren MA2 uur
- Rouw en verliesverwerking bij kinderendr. Mariken SpuijNPO-C3 uur
- Seksueel misbruik bij kinderen: wat is de impact?Iva Bicanic2 uur
- Sexting: wat is het en hoe ga je ermee om?Arda Gerkens, Simone Belt MSc, Iris GrootNPO-C2 uur
- Traumasensitief onderwijs: een andere kijk op gedragAnton Horeweg M SENNPO-C2 uur
- Wat kleuters nodig hebbenHelma Brouwers2 uur
- Werken met het ontwikkelingsperspectief (speciaal onderwijs)Ate de Boer MScNPO-B2 uur
- Zelfbeschadigend gedrag: wat te doen?Nienke Kool PhD, Stichting ZelfbeschadigingNPO-C2 uur
- Zintuiglijke prikkelverwerking: omgaan met onder- en overprikkeling (speciaal onderwijs)Robert de HoogNPO-C2 uur