Skip to main content
Cursusoverzicht onderwijsondersteunend personeel (OOP) primair onderwijs
Creativiteit en innovatie
Communicatie en presentatie
(Persoonlijk) leiderschap en vakmanschap
Productiviteit en effectiviteit
Je leerlingen
- ADHD begrijpendr. Sebastiaan Dovis2 uur
- ADHD: hoe ga je ermee om?dr. Sebastiaan Dovis2 uur
- Breinverschillen tussen jongens en meisjesBetsy van de Grift1 uur
- Cyberpesten herkennen en aanpakkendr. Trijntje Völlink2 uur
- Een beter begrip van ODD en CDprof. dr. Walter Matthys, Malou van der Starre3 uur
- Eetstoornissen: hoe herken je deze bij je leerlingen en wat te doen?Daniëlle Gouman, Charlotte Derksen2 uur
- Het meertalige kindMarinella Orioni2 uur
- Hoogbegaafdheid: meer dan alleen IQSven Mathijssen PhD, dr. Lianne Hoogeveen2 uur
- Hoogsensitieve leerlingen begrijpendrs. Esther Bergsma2 uur
- Hoogsensitieve leerlingen helpendrs. Esther Bergsma2 uur
- In gesprek over gaming en de invloed op onderwijsprof. dr. Peter Nikken, dr. Miranda Timmermans, Harry Hol1 uur
- In gesprek over hechtingsproblematiekVeronique Renting, Anton Horeweg M SEN, Malou van der Starre1 uur
- In gesprek over kansen(on)gelijkheidKarim Amghar, Pauline Slot, Sam Moeke1 uur
- Kindermishandeling: werken met de verbeterde meldcodeSandra Nootenboom2 uur
- Leerlingen met autisme beter begrijpen (speciaal onderwijs)Monique Schoenmakers2 uur
- Leerlingen met een chronische of langdurige ziekte ondersteunenMieneke Engwerda, Daphne Geluk, Marije Kort MSc2 uur
- Leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte begeleidenElfriede van Straalen MA, Marlies Peters, Thea van de Meerakker2 uur
- Leerlingen met een licht verstandelijke beperking en hun gedrag nader verklaard (speciaal onderwijs)prof. dr. Xavier Moonen2 uur
- Leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) herkennen en ondersteunenLinda Van der Ent, drs. Sandra Broers2 uur
- Omgaan met kinderen van gescheiden oudersPieter Stoop2 uur
- Omgaan met kinderen van ouders met psychiatrische of verslavingsproblemendrs. Lies Wenselaar2 uur
- Omgaan met leerlingen met een autismespectrumstoornis (ASS)dr. Peter Vermeulen2 uur
- Ondersteun leerlingen met DCD in hun ontwikkelingAnnelies de Hoop MEd, MSc, Jantine Witteveen2 uur
- Pesten! Of plagen?Veerle Rijntjes MSc2 uur
- Puberbrein in het basisonderwijsRia van Dinteren MA2 uur
- Rouw en verliesverwerking bij kinderendr. Mariken Spuij3 uur
- Seksueel misbruik bij kinderen: wat is de impact?Iva Bicanic2 uur
- Temperament en talent: persoonlijkheid in het jonge breinBetsy van de Grift1 uur
- Traumasensitief onderwijs: een andere kijk op gedragAnton Horeweg M SEN2 uur
- Werken met het ontwikkelingsperspectief (speciaal onderwijs)Ate de Boer MSc2 uur
- Zelfbeschadigend gedrag: wat te doen? Stichting Zelfbeschadiging, Nienke Kool PhD2 uur
- Zintuiglijke prikkelverwerking: omgaan met onder- en overprikkeling (speciaal onderwijs)Robert de Hoog2 uur