Skip to main content
Cursusoverzicht onderwijsondersteunend personeel (OOP) voortgezet onderwijs
Creativiteit en innovatie
Communicatie en presentatie
(Persoonlijk) leiderschap en vakmanschap
Productiviteit en effectiviteit
Je leerlingen
- Boos, brutaal en agressief gedragprof. dr. Walter Matthys3 uur
- Brein in het voortgezet onderwijsRia van Dinteren MA3 uur
- Culturele diversiteit: inclusief onderwijsdr. Sinan Çankaya1 uur
- Eetstoornissen: hoe herken je deze bij je leerlingen en wat te doenCharlotte Derksen, Daniëlle Gouman2 uur
- Executieve functiesMaureen Kramer-Tinnemeier2 uur
- Hoogbegaafdheid: meer dan alleen IQSven Mathijssen PhD, dr. Lianne Hoogeveen2 uur
- Hoogsensitieve leerlingen begrijpendrs. Esther Bergsma2 uur
- Hoogsensitieve leerlingen helpendrs. Esther Bergsma2 uur
- Hoop, humor en herstel - de school als veilige basisJan Ruigrok2 uur
- In gesprek over culturele diversiteitLucia Sint Jago, dr. Sinan Çankaya2 uur
- Jeugd en criminaliteit in de schoolWilma van Raalte, Martine Kroezen2 uur
- Kindermishandeling: signaleren en handelenEsther Schmidt2 uur
- Leerlingen met een chronische of langdurige ziekte ondersteunenMieneke Engwerda, Marije Kort MSc, Daphne Geluk2 uur
- Leerlingen met een licht verstandelijke beperking begrijpen en ondersteunenprof. dr. Xavier Moonen3 uurNieuw
- Mindfulness voor leerlingen: leer ze omgaan met stressHanneke Jeronimus3 uur
- Omgaan met complotdenkenJelle van Buuren1 uur
- Omgaan met Kinderen van Ouders met Psychiatrische of Verslavingsproblemendrs. Lies Wenselaar2 uur
- Omgaan met leerlingen met een autismespectrumstoornis (ASS)dr. Peter Vermeulen2 uur
- Omgaan met rouw op schooldr. Riet Fiddelaers-Jaspers2 uur
- Roken, alcohol en andere drugs onder jongerenEva Kalis2 uur
- Taalontwikkelingsstoornis (TOS) in het VOdrs. Bernadette Sanders3 uur
- Uit conflict blijven met verbindend gezagIlse van den Heuvel2 uur
- Werken aan weerbaarheid in tijden van crisisPedro de Bruyckere PhD2 uur
- Zelfbeschadigend gedrag: wat te doen?Nienke Kool PhD, Stichting Zelfbeschadiging2 uur
- Zelfmoordpreventie op schooldr. Saskia Mérelle, Willemijn Kamphuis2 uur
Je overige werkzaamheden
- De bhv goed geregeldPeter Stolker2 uur
- De Onderwijsinspectie: wat kun je verwachten?Jaap de Jonge2 uur
- Deep democracy: écht goede gesprekken voerenFrank Weijers2 uur
- In gesprek over wapenbezit op schooldrs. Peter Reenalda, dr. Henk Ferwerda, Sam Moeke1 uur
- Intervisie organiseren - als collega's van elkaar lerenCarine Drijkoningen2 uur
- Kindermishandeling: signaleren en handelenEsther Schmidt2 uur
- Korte handleiding: online nascholen met E-WISE0,25 uur
- Leerlingen met een chronische of langdurige ziekte ondersteunenMieneke Engwerda, Marije Kort MSc, Daphne Geluk2 uur
- LOB in het vmbo: reflectie en gespreksvoeringAnna de Rijk, Els van Osch2 uur
- Medezeggenschap in het voortgezet onderwijsPhilippe Abbing, Ellen Scholten, Mark van Essen, Nicole ter Harmsel2 uur
- Omgaan met emotie en agressie op schoolRuben Assmann MSc2 uur
- Op naar een soepele doorstroom van vmbo naar mboCock Wielaard2 uur
- Vergaderingen leiden kan effectief en energiek!Rob de Haas2 uur
- Zelfmoordpreventie op schooldr. Saskia Mérelle, Willemijn Kamphuis2 uur