Skip to main content
Online nascholing
voor Leraren
Home
Kinderopvang
Primair onderwijs
Voortgezet onderwijs
Middelbaar beroepsonderwijs
IB
Cursusoverzicht
Onze experts
Hoe werkt het?
Voor je team
Tarieven
Probeer gratis
Contact
Abonneer
Login
Probeer gratis
Contact
Abonneer
Login
Home
Kinderopvang
Primair onderwijs
Voortgezet onderwijs
Middelbaar beroepsonderwijs
IB
Cursusoverzicht
Onze experts
Hoe werkt het?
Voor je team
Tarieven
Cursusoverzicht intern begeleiders primair onderwijs
Intern begeleiders
Leraren PO
E-WISE Extra's
Soft skills
Kinderopvang
Ga naar categorie
X
Algemeen
Korte handleiding: online nascholen met E-WISE
0,25 uur
De domeinen van de kwaliteitscoördinator
Introductie: de veranderende rol van de IB'er
Francis van Haandel
L
T
Z
1 uur
Introductie: de IB'er als leercoördinator
Francis van Haandel, Linda van Druijten
L
1 uur
Introductie: de IB'er als trendanalist
Francis van Haandel
T
1 uur
Introductie: de IB'er als zorgregisseur
Linda van Druijten
Z
1 uur
Verdieping: verbeter de kwaliteit van het kleuteronderwijs als KC'er
Kim Freriks MA
L
T
Z
2 uur
Verdieping: echt weten hoe leren werkt, de cognitieve leerpsychologie
Marjolein Roozendaal, Sylke Vreeswijk
L
2 uur
Verwacht
Verdieping: een MDO voeren als zorgregisseur
Francis van Haandel, Linda van Druijten
Z
2 uur
Verdieping: groepsplanloos werken, van data naar behapbare interventies
T
2 uur
Verwacht
Coachen, professionaliseren en werkbegeleiden
Bananenschillen op school - over uitglijden in je denken
drs. Marald Mens
L
2 uur
Beeldbegeleiding: oefenen met gericht kijken
Inger Steinmetz MA
L
T
3 uur
Begeleiden van startende leerkrachten
Liepie van Nus
L
1,5 uur
Begeleiden van zij-instromers
Marjolein Mantelaers MSc
L
2 uur
Verwacht
Het jonge kind: creëer een sterk rekenaanbod!
Eveline Bogers MEd. MA
L
2 uur
Het jonge kind: stimuleer de mondelinge taalontwikkeling!
Eveline Bogers MEd. MA
L
2 uur
Hoe ondersteun je leerkrachten bij het verbeteren van het pedagogisch klimaat in de klas?
Anne Cáceres - Das
L
Z
2 uur
In gesprek over gedrag vanuit verbindend gezag en geweldloos verzet
Ilse van den Heuvel
L
2 uur
Intervisie organiseren van A tot Z
Carine Drijkoningen
L
2 uur
Kansengelijkheid in het onderwijs
Redwane Bouttaouane MSc
L
Z
2 uur
Motiverend begeleiden
Pepijn Dousi MSc
L
2 uur
Oplossingsgericht coachen
drs. Sergio van der Pluijm
L
2 uur
Oplossingsgericht werken met het team
drs. Peter Laros
L
2 uur
Opstarten van een combinatiegroep 2/3
Frida Meints
L
2 uur
Regie versterken: een gedeelde besliscultuur creëren
Elena Carmona van Loon
L
2 uur
Systemisch coachen: in verbinding met leerlingen, ouders en collega's
Irene Westeneng
L
Z
2 uur
Van vinken naar vonken met het waarderend klassenbezoek
drs. Aart Brezet
L
T
2 uur
Bevorderen team- en schoolontwikkeling
Analyseren kun je (aan)leren
Jorinde Jelles
T
2 uur
Curriculumontwikkeling in het primair onderwijs
Erik Meester
L
2 uur
Cyclisch werken aan onderwijskwaliteit
Simone Schrier MSc
L
T
2 uur
De IB'er als procesbegeleider
Vivian van Alem MSc
L
2 uur
De kracht van hoge verwachtingen
Redwane Bouttaouane MSc
L
Z
2 uur
Ernstige rekenproblemen en dyscalculie
drs. Elle Ankone, drs. Jojanneke van der Beek
Z
2 uur
Handelingsgericht arrangeren: de leerling bij het OT
drs. Simone van Dijk
Z
3 uur
Het belang van de leerkracht-leerling relatie
prof. dr. Helma Koomen, drs. Mirella van Minderhout
L
3 uur
Het referentiekader in de praktijk
Pepijn Dousi MSc
T
2 uur
Hoe creëer je een professionele schoolcultuur?
Henk Galenkamp, Jeannette Schut
L
2 uur
Mediaopvoeding
Denise Bontje
L
1,5 uur
Nieuwsgierigheid: denken in mogelijkheden
Danae Bodewes MSc
L
2 uur
Omgaan met superdiversiteit op school
dr. Ria Goedhart
L
Z
2 uur
Ontwerpen van je eigen onderwijs: hoe doe je dat?
Rienkje van der Eijnden MA
L
2 uur
Perspectieven op inclusief onderwijs
dr. Sofie Sergeant
Z
2 uur
Verwacht
Populaire mythes rondom leren
prof. dr. Paul A. Kirschner dr.h.c.
L
2 uur
Schoolontwikkeling door praktijkonderzoek
Bas van Lanen MSc
T
2,5 uur
Toetsing in primair onderwijs: van glad ijs naar goed beslagen ten ijs
dr. Karen Heij
T
2 uur
Verspil geen tijd meer: maak je processen efficiënter
Petronette Castrop M SEN
L
T
2 uur
Visual thinking: tekenen in het onderwijs
Tom van den Berg
L
2 uur
Werk doelgericht vanuit je schoolambitie
Nicolette Simons MSc, Marcel Peters
T
Z
2 uur
Werken aan kwaliteitszorg: op weg naar een mens- en wereldgericht pad
Nicole Hanegraaf
L
Z
2 uur
Leerlingondersteuning
Aandachtsfunctionaris: implementatie en ondersteuning rondom de meldcode kindermishandeling
Nathalie Sie
Z
2 uur
Begeleid leerlingen bij hun duik in de leerkuil
Tessa Haitsma
L
Z
2 uur
Executieve functies versterken met je team
Eveline Nieuwenhuizen MSc
L
2 uur
Gedragsvraagstukken: zo pak je ze aan
drs. Erik van Meersbergen
T
Z
3 uur
Handelingsgericht werken: hoe past dit bij je rol als kwaliteitscoördinator?
drs. Noëlle Pameijer, drs. Karen van Kooten
L
T
Z
3 uur
Het pré-puberbrein: ontwikkeling en prikkelverwerking
dr. Jiska Peper
L
2 uur
Kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong
Willeke Rol
Z
2 uur
Maak een groepsanalyse: welke interventie werkt?
Thomas de Meulder
T
2 uur
Mentale gezondheid in de klas: welke rol heb jij?
drs. Elsbeth Kuysters
Z
2 uur
Verwacht
Protocol leesproblemen en dyslexie
Jolanda Roelfsema MA
Z
2 uur
Rouw en verlies op school: hoe begeleid je leerkrachten?
drs. José Kuijsters
Z
2 uur
Schrijf een sterk OPP
Marinka de Haan
Z
2 uur
Seksueel misbruik bij kinderen: wat is de impact?
Iva Bicanic
Z
2 uur
Talenten van leerlingen ontwikkelen
Marleen Hilhorst MSc
L
2 uur
Traumasensitief onderwijs: een schoolbrede aanpak
Anton Horeweg M SEN
Z
2 uur
Tweelingen op school: samen of apart?
Coks Feenstra
Z
2 uur
Voorkom dat makkelijk lerenden vastlopen
dr. Willy de Heer
L
Z
2 uur
Wat kun jij als IB'er met psychologisch onderzoek?
drs. José Kuijsters
T
Z
2 uur
(Externe) relaties en samenwerking
Gedrag nader bekijken vanuit de contextuele benadering
Popke Hooghiemstra MA
Z
2 uur
Het waarderingskader van de onderwijsinspectie
Jelle Admiraal
T
2 uur
Verwacht
Non-verbale communicatie analyseren ter verbetering van gespreksvoering
Herman Ilgen MA
T
2 uur
Normaliseren: hoe doen onderwijs- en jeugdprofessionals dat samen?
drs. Anja Verwoerdt MSc
T
Z
2 uur
Omgaan met generaties op school
dr. Aart Bontekoning
L
2 uur
Onderwijskwaliteit en rolbesef: de tandem van kwaliteitscoördinator en schoolleider
Linda van Druijten, Francis van Haandel
L
2 uur
Onderwijsrecht: informatieverstrekking aan ouders en derden
mr. Arzu Yandere
Z
2 uur
Ouderbetrokkenheid: de IB'er als brug tussen ouders en collega's
Peter de Vries
Z
2 uur
Samenwerking opvang en onderwijs: een peuter-kleutergroep opzetten
Brigitte IJpelaar MSc, Imke Denissen
L
2 uur
Samenwerking tussen onderwijs en jeugdhulpverlening optimaliseren
Mariette Haasen MSc
T
Z
2 uur
Waarderende oudergesprekken: hoe pak je dat aan?
drs. Aart Brezet
Z
2 uur
Intern begeleiders
Naar cursussen Leraren PO
Naar cursussen E-WISE Extra's
Naar cursussen Soft skills
Naar cursussen Kinderopvang