Verdieping: echt weten hoe leren werkt, de cognitieve leerpsychologie
Stap nu in
- Ruim 60 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Als school heb je een duidelijke maatschappelijke opdracht: ervoor zorgen dat ieder kind tot leren komt. Hoe komt het dan dat we in het onderwijs zo weinig kennis hebben over hoe leren écht werkt en wat dit betekent voor onze praktijk? Hoe waardevol zou het zijn als jij écht weet hoe leren werkt en dit in kan zetten in jouw rol als kwaliteitscoördinator?
Tijdens deze cursus nemen Marjolein Roozendaal en Sylke Vreeswijk je mee in de cognitieve leerpsychologie. Je krijgt antwoord op de volgende vragen: Hoe zorgen we ervoor dat onze teamleden nieuwe kennis opslaan in het langetermijngeheugen? Hoe voorkomen we cognitieve overbelasting? Hoe kun jij wetenschappelijke inzichten inzetten om het leren van jouw team zo efficiënt mogelijk te laten verlopen? En hoe kun jij als leercoördinator deze kennis gebruiken om het leren van je collega’s te bevorderen?
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- de plattegrond van leren vertalen naar het leren van jouw team.
- de kennis over leren inzetten in jouw rol als leercoördinator.
- nadenken over hoe het opdoen van kennis voorafgaat aan het aanleren van vaardigheden.
- wetenschappelijke inzichten inzetten om het leren van jouw team zo optimaal mogelijk te laten verlopen.
Stap nu in
- Ruim 60 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht