Cyclisch werken aan onderwijskwaliteit

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor IB.
  • Ruim 60 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht

Hoe kun je als intern begeleider samen met je team werken aan een sterke kwaliteitscultuur en kwaliteitsstructuur? In deze cursus geeft Simone Schrier antwoord op deze vraag. Dit doet ze door praktische tips te geven en door in te zoomen op het INK-model en de PDCA cyclus. Deze modellen kun je namelijk gebruiken om jullie koers te bepalen en kwaliteitsdenken te stimuleren.

Daarnaast legt Simone uit welke gegevens je kunt verzamelen om zicht te krijgen op kwaliteit. Hierbij legt ze uit wat de verschillen zijn tussen kwantitatieve en kwalitatieve gegevens, en formele en informele momenten van kwaliteitszorg. Aan het einde van deze cursus heb je kritisch nagedacht over jouw rol in het versterken van jullie onderwijskwaliteit en weet je hoe je kwaliteit meetbaar én merkbaar kunt maken.

Deze cursus bevat een groepsopdracht!

Preview

Leerdoelen

Na afloop van deze cursus kun je:

  • vanuit je rol als IB’er cyclisch en doelgericht werken aan onderwijskwaliteit.
  • het INK-model en de PDCA cyclus gebruiken als onderlegger voor kwaliteitsdenken.
  • onderscheid maken tussen resultaatdoelen en procesdoelen.
  • uitleggen wat het verschil is tussen formele en informele kwaliteitszorg.

Auteur

  • Simone Schrier MSc

    Simone Schrier is beleidsmedewerker Onderwijs en Kwaliteit bij Stichting De Hoeksche School. Als onderwijskundige is Simone al heel wat jaren werkzaam in de onderwijsadvieswereld. De afgelopen jaren heeft zij zich op veel verschillende scholen en in verschillende regio’s beziggehouden met kwaliteitszorg, data-analyse, doelgericht werken en expliciete directe instructie. Daarnaast heeft Simone audits uitgevoerd en interne auditorenteams voor besturen opgeleid.

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor IB.
  • Ruim 60 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht