Onderwijskwaliteit en rolbesef
Stap nu in
- Ruim 70 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Goede besturen scheppen heldere kaders, met visie, ambitie en doelen, en geven schoolleiders ruimte en vertrouwen binnen die kaders. Rolbesef, rolzuiverheid en rolvastheid zijn daarbij essentieel. De rol en samenwerking tussen de schoolleider en intern begeleider – nu kwaliteitscoördinator – kent de afgelopen jaren een duidelijke(re) focus op het samen versterken van de onderwijskwaliteit. Deze samenwerking heeft een duidelijke kadrering nodig.
In deze cursus bespreken Linda van Druijten en Francis van Haandel deze samenwerking en gaan in op de volgende vragen: Wat is onze rol (rolbesef)? Hoe versterken wij onze samenwerking en met welke onderwijskundige focus doen we dat? Wie heeft vervolgens welke rol en met welk mandaat (rolzuiverheid en rolvastheid)? Wat is er nodig voor een sterke kwaliteitscultuur?
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus:
- heb je je verdiept in de drie domeinen van de kwaliteitscoördinator: leren & ontwikkeling; data, monitoring & reflectie en ondersteuning & zorg
- heb je kennis van het eigen rolbesef t.a.v. de samenwerking met de kwaliteitscoördinator en het team, gekoppeld aan de drie domeinen
- heb je kennis van je eigen rolzuiverheid de samenwerking met de kwaliteitscoördinator en het team, gekoppeld aan de drie domeinen
- heb je kennis van de eigen rolvastheid de samenwerking met de kwaliteitscoördinator en het team, gekoppeld aan de drie domeinen
- weet je hoe je het gesprek met de kwaliteitscoördinator op inhoud te kunt voeren, gekoppeld aan mandaat
Stap nu in
- Ruim 70 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht