Dyscalculie: begeleiding in de klas
Stap nu in
Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor leraren.
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Leerlingen met dyscalculie hebben vaak moeite met automatiseren, het oplossen van redactiesommen en het onthouden van procedures. In deze cursus gaat Marije van Oostendorp in op de begeleiding van deze leerlingen. Ze behandelt wat een goede instructie is; een effectieve manier om redactiesommen aan te pakken om het getalbegrip te vergroten en het rekentempo te verhogen. Daarnaast bespreekt ze hoe je deze leerlingen ondersteunt bij toetsen. De cursus is een mix van theorie en praktijk zodat je na afloop effectief en efficiënt aan het werk kunt gaan.
Deze cursus is in juni 2023 geactualiseerd.
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus:
- kun je benoemen welke problemen een leerling met dyscalculie tegenkomt.
- kun je het getalbegrip van leerlingen met dyscalculie vergroten.
- weet je hoe je kunt werken aan het automatiseren bij leerlingen met dyscalculie.
- kun je leerlingen met dyscalculie helpen met het oplossen van redactiesommen.
- kun je ouders advies geven over dyscalculie en goed met ze samenwerken.
- weet je welke hulpmiddelen en materialen geschikt zijn voor rekenonderwijs aan leerlingen met dyscalculie.
Stap nu in
Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor leraren.
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht