Aardrijkskunde: actieve verwerkingsopdrachten
Stap nu in
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
De verwerkingsfase in de aardrijkskundeles bestaat vaak uit het beantwoorden van vragen waarvan de antwoorden letterlijk in de tekst te vinden zijn. Of er wordt een grote samenwerkingsopdracht gegeven, waarbij veel tijd en energie gaat zitten in het vinden van de juiste bronnen en het stroomlijnen van de samenwerking.
In deze cursus leer je hoe je leerlingen tijdens de verwerkingsfase van de aardrijkskundeles actief laat leren, met een hoge betrokkenheid. Anouk Adang en Anne de Klerk laten je zien hoe je leerlingen zelfstandig een klein onderzoek laat uitvoeren, hoe je kaarten en topografie betekenisvol integreert in je aardrijkskundelessen en hoe je tegelijkertijd de taalvaardigheid van je leerlingen stimuleert. Je krijgt maar liefst 27 werkvormen aangereikt, waarmee je aardrijkskunde leuk en boeiend maakt voor je leerlingen én voor jezelf.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- 27 verschillende werkvormen toepassen in je aardrijkskundeles.
- de betrokkenheid van je leerlingen vergroten tijdens de verwerkingsopdrachten van aardrijkskunde.
- werken aan vakdoelen, generieke vaardigheden en taaldoelen tijdens de aardrijkskundeles.
- het geografisch besef van je leerlingen stimuleren.
Stap nu in
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht