Verdieping: verbeter de kwaliteit van het kleuteronderwijs als KC'er

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor IB.
  • Ruim 60 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht

Wil je samen met de leerkrachten het kleuteronderwijs bij jou op school verbeteren? In deze cursus bespreekt Kim Freriks hoe jonge kinderen leren en hoe jij hierop kan inspelen als leercoördinator. Ook biedt ze tips voor het opstellen of bijstellen van jullie visie op het onderwijs aan het jonge kind. Hoe vertaal je deze visie vervolgens naar de praktijk, waarbij een beredeneerd aanbod wordt geboden en spel de basis is? Tenslotte komt aan bod wat je kunt betekenen voor de kleuterbouw vanuit je rol als trendanalist en zorgregisseur.

Preview

Leerdoelen

Na afloop van deze cursus kun je:

  • cyclisch en doelgericht werken aan de onderwijskwaliteit in de onderbouw.
  • als leercoördinator de onderbouwleerkrachten ondersteunen in hun professionaliseringsbehoeften.
  • als trendanalist samen met leerkrachten de ambities bepalen voor het kleuteronderwijs.
  • als zorgregisseur de zorg voor het jonge kind organiseren, waarbij spel de basis is van ontwikkeling en leren.

Auteur

  • Kim Freriks MA

    Kim Freriks is specialist jonge kind en heeft in de afgelopen 25 jaar verschillende rollen vervuld in het onderwijs en de kinderopvang. Ze was onder andere werkzaam als leerkracht in groep 1/2 en als zorgcoördinator in het speciaal onderwijs. Daarnaast was Kim als orthopedagoog verbonden aan een kliniek voor kinder- en jeugdpsychiatrie. Kim zet haar expertise in als zelfstandig onderwijsadviseur. Ze begeleidt diverse maatwerktrajecten in het onderwijs en de kinderopvang. Ze ondersteunt teams in het handelings- en opbrengstgericht werken met (jonge) kinderen, het afstemmen op onderwijsbehoeften, executieve functies, maar ook pedagogisch en didactisch vakmanschap.

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor IB.
  • Ruim 60 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht