Leerlingen vormen voor hun toekomst: een pleidooi voor ander onderwijs
Stap nu in
- Ruim 40 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Deze cursus biedt een unieke gelegenheid om de effectiviteit van ons huidige onderwijssysteem grondig te onderzoeken. Jan Bransen, hoogleraar Filosofie van de gedragswetenschappen aan de Radboud Universiteit, geeft je een diepgaand inzicht in de kernprincipes van het onderwijs en de mogelijke tekortkomingen ervan.
Hij neemt je mee door de geschiedenis en filosofie van het onderwijs, leert je over vijf vormingen die zich in het huidige onderwijssysteem hebben gevormd en waarom deze vaak als problematisch worden gezien. Deze cursus biedt een kritische blik op hoe het onderwijssysteem onze kinderen voorbereidt op de toekomst en de vaardigheden van de 21e eeuw, en waarom sommige traditionele overtuigingen herzien moeten worden. Het biedt niet alleen nieuwe inzichten, maar geeft je ook stof tot nadenken over hoe het onderwijs leerlingen beter kan vormen.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus:
- kun je vijf misvattingen over leren en onderwijs benoemen en uitleggen.
- kun je argumenten voor een ander onderwijssysteem formuleren.
- kun je kritisch nadenken over de rol van onderwijs in de samenleving.
- ben je je bewust van de impact van het huidige onderwijsbestel op leerlingen.
Stap nu in
- Ruim 40 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht