Didactische kracht: hoe weet je of het goed gaat?
Stap nu in
- Ruim 40 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Het is een weinig besproken onderwerp, zowel in opleidingen als in de dagelijkse praktijk op scholen: didactische bekwaamheid. Want de kunst van het onderwijzen, die verstaan docenten wel. Of is dat niet zo vanzelfsprekend? Heb jij een duidelijk beeld van de didactische kracht van jouw team?
Weten of het goed gaat is belangrijk, zodat jij leiding kunt geven aan onderwijskwaliteit. In deze cursus legt onderwijskundige Wilma Willems uit hoe je zicht krijgt op de didactische bekwaamheid van docenten. Aan de hand van het Ankermodel splitst ze didactiek op in vier fasen om bij elke fase concrete handvatten te geven voor het waarnemen van didactische kracht. Wat gaat goed en wat kan (nog) beter? Willems roept op om vooral in gesprek te gaan: wat vinden jullie op school goede didactiek en hoe kunnen jullie de kwaliteit van het onderwijs verhogen?
Deze cursus gaat over hoe je didactische kracht kunt waarnemen, de cursus Didactische kracht: leidinggeven aan kwaliteit gaat over hoe je de didactische kracht van je team kunt vergroten.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus:
- weet je hoe je zicht krijgt op de didactische bekwaamheid van docenten.
- kun je waarnemen of een docent zicht heeft op de ontwikkeling van leerlingen.
- kun je de kwaliteit van lessen verhogen met behulp van een Kijkwijzer.
- weet je wat je van een docent mag verwachten in zijn ontwerp van onderwijs.
- kun je waarnemen of een docent in zijn lessen differentieert.
Stap nu in
- Ruim 40 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht