Schoolpositionering: zo geef je jouw school een gezicht
Stap nu in
Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor Leidinggevenden.
- Ruim 40 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Onderwijs en marketing. Misschien denk je: een vreemde combinatie. Guus Pastijn, schrijver van het boek Mijn school als merk, wil in deze cursus graag het tegendeel laten zien. Hij vertelt je over het belang van schoolprofilering en schoolpositionering in een tijd waarin leerlingen en ouders kritisch zijn en veel te kiezen hebben. Wat maakt jouw school uniek en onderscheidend van andere scholen? Durven jullie te gaan voor een duidelijke positionering, zodat er voor ouders en leerlingen écht iets te kiezen valt? Pastijn daagt je uit hierover na te denken en leert je een aantal marketingtechnieken om zelf mee aan de slag te gaan. Ontdek wat marketing voor jouw school kan betekenen.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus:
- heb je inzicht in het belang van schoolpositionering en hoe marketing daarbij kan helpen.
- kun je een SWOT-analyse maken.
- kun je onderzoeken wat jouw school relevant en onderscheidend maakt van andere scholen.
- heb je inzicht in de mogelijke barrières en dilemma’s van jouw doelgroep.
- weet je hoe je merkwaarden kunt kiezen.
- heb je praktische handvatten om zelf met schoolpositionering aan de slag te gaan.
Stap nu in
Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor Leidinggevenden.
- Ruim 40 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht