Leesonderwijs verbeteren

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor Leidinggevenden.
  • Ruim 40 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht

Deze cursus wordt binnenkort aan het aanbod toegevoegd.

Preview

Leerdoelen

Deze cursus wordt binnenkort aan het aanbod toegevoegd.

Auteur

  • Els Stronks

    Els Stronks is hoogleraar Vroegmoderne Nederlandse letterkunde bij het departement Talen, Literatuur en Communicatie van de Universiteit Utrecht. Haar onderzoek concentreert zich op lees- en schrijfonderwijs en op de digitale analyse van (vroegmoderne) Nederlandstalige teksten. Het onderzoek naar lees- en schrijfonderwijs mondde onder andere uit in LitLab.nl (digitaal laboratorium voor literatuuronderzoek), SchrijfLab.nl (experimenteel schrijfonderwijs) en Taalbaas, bestemd voor het voortgezet onderwijs. Per januari 2024 startte het NWA-project Becoming Literate in a Digital Age. Dit project heeft tot doel het leesonderwijs in Nederland grootschalig te verbeteren en aan te passen aan de digitale tijd.

    Foto; Sander Nieuwenhuys, Universiteit Utrecht

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor Leidinggevenden.
  • Ruim 40 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht