Professioneel telefoneren: een introductie
Stap nu in
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
De telefoon is een belangrijk visitekaartje voor scholen en organisaties. De manier waarop het telefonisch contact verloopt, bepaalt grotendeels het beeld wat mensen hebben van een organisatie. Daarom is het belangrijk om te weten hoe je professioneel communiceert aan de telefoon.
In deze cursus legt Mike Woudstra uit wat professioneel gedrag is en hoe je professioneel kunt telefoneren. Dit doet hij onder andere door verschillende gesprekstechnieken uit te leggen. Hiermee kun jij structuur aanbrengen in telefoongesprekken en je communicatievaardigheden verbeteren. Daarnaast geeft Mike verschillende tips over hoe je het beste omgaat met weerstand aan de telefoon. Tot slot laat Mike zien hoe je het DISC-model gebruikt om beter in te spelen op het gedrag en de communicatie van je gesprekspartner.
Ben jij een conciërge, baliemedewerker, receptioniste of administratief medewerker? Deze cursus is geschikt voor iedereen die in zijn of haar werk telefoongesprekken voert.
Tip: wil je meer weten over professioneel telefoneren? In de cursus ‘Professioneel telefoneren: een verdieping’ bespreekt Mike Woudstra onder andere hoe je omgaat met lastige situaties zoals: een geïrriteerde beller, een bezorgde ouder of een onduidelijke en verwarde beller.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- een goede eerste indruk maken tijdens telefoongesprekken.
- doelbewust luisteren, spreken en handelen aan de telefoon.
- structuur aanbrengen in telefoongesprekken.
- omgaan met weerstanden en klachten.
Stap nu in
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht