In gesprek over gaming en de invloed op onderwijs
Stap nu in
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Veel kinderen gamen. Dat begint al bij de kleuters en als je in de hogere groepen lesgeeft, heb je ongetwijfeld leerlingen die regelmatig gamen. Gaming is onderdeel van de (jeugd)cultuur en kan net zo belangrijk zijn voor kinderen als voetballen of logeren bij opa en oma. Er zijn veel volwassenen die zich zorgen maken over het gamegedrag van basisschoolleerlingen. Zijn die zorgen terecht? Wanneer moet je je zorgen maken om jouw gamende leerling? In dit tafelgesprek over gaming en de invloed op onderwijs, wordt ingegaan op gamen, de gamecultuur, of en welk gevaar kan dreigen in veelvuldig gamen, en welke rol voor school en de leerkracht is weggelegd. Let op: er wordt niet gesproken over het gebruik van games in de klas.
Deze cursus is geschikt voor leerkrachten van alle groepen. De inhoud van de cursus richt zich voornamelijk op leerlingen van groep 4 t/m groep 8. Hoewel bij kleuters de ouders meestal de spelletjes kiezen en dit vaak educatieve spellen zijn, is het voor alle leerkrachten belangrijk bewust te zijn van de rol die gamen speelt in de wereld van de basisschoolleerling. Deze cursus is daarom ook interessant voor leerkrachten van groep 1 t/m groep 3.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus:
- weet je welke rol gamen in de (belevings)wereld van leerlingen kan innemen
- weet je wat de positieve en negatieve invloed van gamen op leerlingen kan zijn
- weet je wanneer gamegedrag problematisch is
- kun je als leerkracht inspelen op het gamegedrag van leerlingen
Stap nu in
- Ruim 200 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht