Werken vanuit de daltonvisie: doorontwikkelen in de dagelijkse praktijk

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor leraren.
  • Ruim 200 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht

Sta jij al een tijdje voor de groep op een daltonschool en wil je je verder ontwikkelen in het daltononderwijs? In deze cursus neemt Annemarie je mee naar het ontstaan van het daltononderwijs en verbindt zij dit met nieuwe ontwikkelingen die het onderwijs binnenkomen. Zij maakt concreet hoe de periodetaak het leren van het kind centraal zet en je jouw daltononderwijs verdiept. Wat wil jij in je onderwijs vernieuwen? De vragen in deze cursus zetten je hierover aan het denken door te kijken door de ogen van het kind.

Preview

Leerdoelen

Na afloop van deze cursus:

  • is jouw kennis over de daltonkernwaarden opgefrist.
  • verbind je nieuwe ontwikkelingen met het werken met een taak.
  • zet je met de periodetaak het leren centraal.
  • verdiep je jouw daltononderwijs door te kijken door de ogen van het kind.

Auteur

  • drs. Annemarie Wenke
    Annemarie is pedagoog en onderwijskundige. Na haar afstuderen is zij haar loopbaan begonnen bij het Algemeen Pedagogisch Studiecentrum, om daarna als hogeschooldocent en coördinator kwaliteitszorg te gaan werken aan de Katholieke Pabo Zwolle. Annemarie is in 2011 voor zichzelf begonnen met Wenke Perspectief. De afgelopen jaren is Wenke Perspectief uitgegroeid tot een opleidingsinstituut dat scholen begeleidt in het worden en het blijven van een goede daltonschool. Het instituut verzorgt de diverse daltonopleidingen en biedt coaching en supervisie. Daarnaast doet het onderzoek naar het faciliteren van een lerende cultuur waarin gehoor gegeven wordt aan dat wat het kind nodig heeft om zijn stem te laten horen. Een cultuur waarin mensen nieuwsgierig zijn naar elkaar, elkaar vragen stellen, zich aan elkaar verbinden en met plezier werken aan een gezamenlijke missie.

Stap nu in

Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor leraren.
  • Ruim 200 cursussen
  • Onbeperkt toegang
  • Praktijkgericht