Studenten met autisme in het mbo
Stap nu in
- Ruim 135 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht
Waarom is aandacht voor autisme in het onderwijs zo ontzettend belangrijk? Waarom (en vooral ook wáár) is er nog veel werk aan de winkel? Wat moet en kun jij als docent doen met betrekking tot dit onderwerp? Wat kan de student met autisme zelf doen om de kans van slagen met betrekking tot zijn/haar opleiding te vergroten? Wat voor rol kan zijn/haar of jouw eigen netwerk hierin spelen? Waar moet je je bewust van zijn als het gaat om autisme in de klas?
Dit zijn vragen die Tamara Pere-Verhoef en Filemon Wesselink in deze cursus proberen te beantwoorden aan de hand van praktijkvoorbeelden, theoretische kennis, tips en handvatten die gebruikt kunnen worden in de dagelijkse begeleiding, ondersteuning en omgang met studenten met autisme.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus:
- heb je een juist beeld van het begrip ‘autisme’, en weet je beter over wat en wie je precies praat als het om autisme gaat
- weet je wat je juist wel of niet kan doen in de omgang met de student
- ben je je bewust van mogelijke verkeerde aannames
- heb je handvatten gekregen hoe jij en/of de school studenten met autisme hulp kunt bieden
Bekwaamheden
In deze cursus werk je aan de volgende bekwaamheden:
- Brede professionele basis: je wordt meer bewust van het begrip autisme en leert hoe studenten met autisme diverse situaties kunnen ervaren.
- Pedagogisch: je leert middels verschillende handvatten, tips en praktijksituaties hoe je een student met autisme beter kunt stimuleren en begeleiden om de student meer in zijn kracht te laten komen
Stap nu in
- Ruim 135 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Praktijkgericht